Kampanie AdWords są bardzo często i chętnie wykorzystywane do tworzenia reklam produktowych. Zyskały niesłabnącą popularność głównie dlatego, że są skuteczne. Pozwalają także na rozsądne gospodarowanie budżetem promocyjnym. Jedną z najczęściej wykorzystywanych opcji jest prowadzenie kampanii produktowych, zwanych także Google Zakupy. Pora dowiedzieć się, jak należy je poprowadzić.

Google Zakupy –  kampania produktowa AdWords?

Jak już wspomniano, Google Zakupy to kampanie produktowe, przeznaczone głównie dla firm zajmujących się działalnością e-commerce.

Do ich najważniejszych zalet zalicza się:

  • precyzyjne określenie grupy odbiorców
  • większy zasięg prezentowanych przedmiotów
  • możliwość wyświetlania kampanii produktowej oraz tekstowej nas tej samej karcie wyników wyszukiwania
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • niski koszt konwersji, zwłaszcza w porównaniu do formatu tekstowego

Reklamy produktowe Google AdWords są widoczne głównie na górze, zaraz  pod polem wyszukiwania bądź lub po prawej stronie. Jak każda promocja w Google, muszą spełniać wymogi dotyczące właściwego stworzenia kampanii. Są to m. in.:

  • nieumieszczanie obraźliwych treści w tekstach i na grafikach
  • działająca, a przede wszystkim bezpieczna wersja strony docelowej
  • prawidłowa konfiguracja feedu, a więc pliku z rzeczami, które będą reklamowane

Najwygodniejszą formą tego pliku jest XML.  Jego kolumny muszą posiadać nazwę zgodną ze specyfikacją Google. Są to: tytuł, opis, cena, link do produktu, dostępność, link do obrazu produktu, identyfikator, rodzaj produktu, stan, kategoria.

Trzeba pamiętać, że wszelkie błędy tych elementów spowodują odrzucenie reklamy.

Dodatkowo ważnym, a przede wszystkim czynnikiem jest zdjęcie – odpowiedniej jakości, minimalnej rozdzielczości  800px i właściwie ukazujące produkt.

Dlaczego właściwa konfiguracja Zakupów Google jest tak ważna? Ponieważ kampania ta przyciąga wartościowych odbiorców i klientów. A to z kolei daje szansę na sprzedaż. Jeśli więc chce się rozpocząć działania z tym narzędziem, warto skontaktować się z agencją  Alte Media https://www.altemedia.pl, której specjaliści od wielu lat prowadzą skuteczne projekty w  AdWords i stworzą efektywną kampanię produktową dla Twojej firmy!

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ